imorse

Vaknade imorse och kände mig pepp på livet, det gör jag varje morgon men idag det extra najs för gårdagens bakfylla hade lämnat mig och glidit vidare till någon annan stackare som festat för mycket på lördagskvällen.

Började jobba klockan 13 och slutade 16, shit, då känar man ju inga cash allas tänker ni, men det är söndag vilket innebär OB. Så det var fin fint! Tänkte ladda upp nått skit från ripcurl festen också men jag ser ut som en .. jag vet inte vad.. på alla bilderna så vi får se hur det blir med den saken.. Imorse när jag vaknade så såg jag i alla fall ut som en groda. Men det känndes OK, så jag åkte nöjd till jobbet i min nya animal tisha, självklart inköpt på T-12 där jag jobbar. Hejjs!

pipeline

Allt jag behöver för att vara lycklig är några snäckor, snöre och en stortå.

hej fredag

Hade tänkt sola hela förmiddagen men jag vill inte riskera att se ut som en kräfta på Ripcurl festen ikväll. Så jag chillar inomhus med pärlor, tv och en trött hund i soffan. Och idag har jag börjat lite light med mitt nya projekt, Pipe. Ska börja trycka tishor igen och göra halsband. Men byter ut namnet mot något fräsht och somrigt, mer surf och strand inspirerat. Kommer bli off da' hook!

håller hårt på strandtemat

Som rubriken lyder och jag vet inte varför men det är bara en varm känsla jag har inombords. Det här med värmen och havet har tagit mig med storm. Och som sagt, jag lever i paradiset. Och just nu är jag en otroligt lycklig människa. Bekymmerslös - light hearted.

Efter en heldag på playan kunde jag inte annat än att slinka in på panduro på hemvägen. Imorgon blir det en pysseldag på gräsmattan tror jag. Solbrännan ska ju jobbas på under lediga dagar. Och pyssel är bäst ever.

mitt paradis

Ni vet väl att jag lever i paradiset? Idag har jag andats vid havet. Sanden, vindsurfarna, snäckorna och vågorna skulle ge mig inspiration till ett nytt projket. Och ja, inspirationen kom. Jag tömde pennor på bläck och fyllde blad efter blad med idéer. Helt underbart! Jag trivs så bra på stranden. Och i ny bikini och skön musik från youtube i min iphone, så är livet så bra det kan bli. This day's meant for me..

dagens

20 minuter med buss till paradiset

lila å sånt

Lila får bli min färg i sommar. Med brunt hår och solbränna ska jag glida runt på stranden i denna klänning. Som igentligen är en tunika från Gina. Men det skiter jag i. Den blir bra med bikini och flipflops.
Nu ska jag sova. Imorgon palyan. Men först ska jag ringa min älskade pojkvän <3
PUSS

godnatt

onsdag

Jag älskar den här värmen!! Idag har jag glidit runt i solen hela dagen. Åkte ner på stan runt tolv för att äta lunch med Malin. Sen har jag utforskat en ny del av staden - hamnen. Jag har gått in för att lära mig en liten del varje dag, i alla fall nu när jag är ledig.

Blev alltså inget Varberg, men imorgon ska jag åtminstone leta på en strand och bli brun!

Sprang in i Johanna Juzelius idag. Trevligt med ett ansikte jag känner igen! Blir skejt någon dag men smart ass Kattis Testad åkte till Göteborg utan bräda... Åååh...

Jaja, här är dagens

öppnar ögonen för surf

Jag är som en löpsedel med jätte lockande rubrik men när man köper själva tidningen så är det bara skit, en "luring" innehållet stämde inte ens med rubriken. "surfing Varberg memores" Låter väl helt underbart. Ja, det var trevligt också. Men vi åkte ju mest dit för att låta killarna surfa. Då var jag inte ett dugg intresserad av att lära mig heller. Provade några gånger utan framgång. Men själva resan var ju trevlig.

Just nu bor jag 40 min där ifrån och jobbar 20 min närmare. Närheten och mitt nya jobb i en lifestyle surf butik samt människorna jag umgås med har fått mig att öppna ögonen för vågorna. Imorgon ska jag åka till Varberg å glida runt lite tänkte jag. Rotade några år tillbaka i  bilddagboken arkivet och hittade lite bilder från resan. Enjoy!

Foto: Jozefin Eriksson

hejdå

saknaden

by the shooting star I wish this to last forever on
älskar dig sjukt mycket Filip

senare

Ja, då var jag färdig med solandet för denna dag. Har skrivit till massa lägenheter också. Hoppas jag får någon snart :) Nu ska jag glida ner å göra stan. Är jag inte tillbaka om fyra timmar får ni ringa polisen eller nått för då har jag tappat bort mig.
Saknar alla där uppe. Puss!

solen

Över 20 graders värme hela veckan och en annan jobbar inte förns på lördag! Så det blir till att upptäcka staden osv osv :) Men först ska jag ut och sola. Det är fan på tiden för jag är typ genomskinlig... Måste bli brun nu! Och 1200 kronor delar jag på mitten med min personalrabatt och lever lycklig i alla mina dagar i min nya bikini, shorts och flipflop. PUSS!

blev tvungen

Blev tvungen att skaffa ett skal/skydd/fodral/you name it till min iphone. Jag insåg att den var alldeles för dyr för min klumpighet. Jag har redan tappat den i golvet för många gånger och lyckats repa skärmen. Hejja mig. Jaja, nu är den säkrad.

dag ett på jobbet

Sådär ja! Första dagen på nya jobbet är avklarad och jag ÄLSKAR det! Jag jobbar alltså på T-12, en lifestyle clothing butik, alltså nu i sommar mest surf i vinter mer snowboard osv. Helt sjukt bra butik! Sjukt snygga kläder!

08.00 En yrvaken tjej går med trötta, barfota fötter upp för trappan, genom hallen och fortsätter upp mot vardagsrummet. Där möts jag av ett härligt "KA-TA-RIIIINA!" Underbara Elliot har såklart varit vaken way längre än mig :)

09.00
Värmer upp plattången som jag använder som locktång. Stressar igenom håret pga dålig tidsuppfattning. Resultat: Jag ser ut som en cockerspaniel. Börjar om.

10.00
AAA PANIK! Vad fan ska jag ha på mig?!?!?!

10.30
Knyter mina sneakers och vandrar mot spårvagnen i solskenet. Nöjd med livet.

10.45 Frågar mig fram för att kliva av på den hållplats som är närmast centralstationen. Vill alltså bara veta vart jag ska stiga av, men göteborgare är sjukt trevliga och snälla och jag råkade fråga en man som visade hela vägen, hur jag skulle gå och hur jag skulle hitta rätt pendeltåg osv osv. Hejja!

Senare Kliver av i Kungsbacka börjar jobba kl 13 och är alltså en och en halv timme för tidig. Jaaaha.. vad gör jag nu då? Tänkte endå att det var schysst att vara i tid, måste ju hitta till gallerian också. Frågar en busschafför om vilken buss jag ska ta för att komma till Kungsmässan. Han bara skrattar och pekar. Jaha, det ligger där , tänker jag och tittar istortsätt bara rakt över vägen... Jaha, tack då.

Och sen har jag en sjukt bra dag på jobbet med min kollega Emelie. Får ett samtal från T-12 i femman, en tjej som jobbar där undrar hur det går på min första dag. Galet vad alla är trevliga i den här delan av vårat avlånga land! Ripcurl ska ha fest på fredag, jag ska möta up Ia, tjejen från femman och några andra nya kollegor. Kul att få träffa gänget som jag kommer att jobba med. Härligt. Dag ett är alltså avklarad och jag älskar mitt nya äventyr!

walking the dog

Å andra sidan så gillar jag ju oldschool överexponerade foton

Puuh!

Jaha, då var man framme då. Efter endel "om" och "men"...
Satte ner mina slitna sneakers på asfalten och kände att det här är början på ett äventyr. Ny stad, nya människor, nya möjligheter, ja ni vet.. Och jag kände att nu är det här min stad. Det kändes fint. Och trots att det tog mig x antal minuter att hitta rätt spårvagn och att när jag väl hittade den - precis missade den, och trots att det regnade så att mitt hår blev risigt, och trots kampen att ta sig fram bland alla fulla ACDC fans och trots att resväskorna vägde för mycket, så är jag framme och det känns skit bra rent ut sagt. Hejja mig i min nya stad!

tidsfördriv

Sitter på tåget till Göteborg med min laptop och mitt kriditkort... Farligt! Om man så mycket som kikar mot "bokmärken" i vänster kolumnen på webläsaren så är det kört. Kan inte låta bli att klicka mig vidare in i webshoppingens underbara värld, en evighet av kläder och prylar som jag vill ha - och när det dessutom går att välja "betala mot postförskott" så har man hamnat rakt i fällan. "Jag hinner fixa cash innan paketet hinner fram" tänker man och klickar hem all möjlig skit.

Men denna sommar så är det inte dåligt med cash flow för min del. Jag har tokjobbat på Grönan och mitt nya jobb i Göteborg (som börjar imorgon) så innebär detta även löneförhöjning. GÖTT!!

Här är lite skit jag klickat hem under tågresan. Jag gjorde stan innan jag stegade iväg mot t-centralen imorse också, den investeringen får ni se senare!

zoovillage

junkyard

natten innan göteborg

00.41

Sitter i lila adidasbyxor framför MTV med en tallrik fiskpinnar. Gött. Sam är precis som mig och Malin, väääldigt trött nu.

00.00

Steker fiskpinna och för första gången i mitt nästan 20åriga liv så kokar jag upp en kastrull med potatis. Malin är på G också, vi gör ett bra köksteam!

23.00

Inte sådär superkul att komma på natten innan resan till Göteborg, att jag inte har ett enda rent plagg. Än värre är att jag bor i ett hyreshus där tvättstugan bör bokas ca 3 veckor i förväg för att få sin tvättid. Jaja, här börjar min natt med badkaret. I'll be back.

Midsommar

Midsommar är överstökat. Med klänning och jordgubbar. Fint.
Idag blir det att packa. Det viktigaste iallafall, lägenheten i sthlm har jag ju kvar en månad till. Men Goa Glada Göteborg ropar på mig. Och imorgon flyttar jag, åtminstone lite grann. Jag får bo hos Mikael och Malin tills jag hittat ett eget krypin. Men det gör jag nog snart :) Och nya jobbet är sjukt pepp. Jag ler mot ett nytt äventyr.

Midsommarkramar / kissen

fotospec. MALMÖ!

NU NI! Här kommer typ tvåmiljoner bilder från malmöresan.

hittade ett random vandrarhem

helt ok

11 spänn att åka buss. Åren innan fick jag åka på barn/cykel för 8kronor

vi hittade många fina affisher

redo för dag två

hahah sjukt många roliga skyltar!

parkhäng med kinamat

hennagirl

gjorde gigget och det gick ju som sagt SJUKT BRA!

sen blev det fest va!

stjärnfall

gled omkring

henna gjorde världens snyggaste faceplant på stor torget

drog hem till huvudstaden

det går bra nu

Har typ inga fler bilder från spelningen. Men det gick bra. Vi var så sjukt grymma, jag nästan dog lite för vi var så bra. Arrangörerna (eeeh... stavning?) var supernöjda och ville att vi skulle komma tillbaka snart och köra i ett större sammanhang. Det var grymmt och jag är sjukt nöjd.

Hela resan var grym. Men klockan är mycket och jag måste sova. Ska upp å jobba imorgon. Och först ska jag åka genom hela stan å lämna hunden.... såå... jaa... jag berättar om Malmö imorgon istället.

pz

gungar i malmö

shuuu. Jag å Hennagirl är i Malmö och glider runt.
Först hade vi ingenstans att bo. Vi gick till busstationen och kollade lite listor, en hållplats hette "vandrarhemmet". Dit åkte vi. Hahaha tur som var så fanns det faktiskt ett vandrarhem där och nu slappar vi på vårat rum. De e chill.
Har tillbringat dagen i solen och på arena där vi ska gigga imorgonkväll. Har varit en lång dag, men bra. Fett övertrötta nu. Vi sitter här med chips, cider och alldeles för mycket skratt för att råka snubbla över denna vidio som Sebbe gjort, vilket resulterade i x antal dubbelvikningar av asgarv och allt som hör där till. Gott skratt. Hörs!