total förvirring

HEJ JAG HETER KATTIS OCH JAG ÄR ALDRIG NÖJD.

I drygt en månad har jag, Filip och Sam bott i huvudstaden. Men nu börjar jag fundera över vad jag verkligen vill... Filip flyttar ut snart för han börjar att jobba i Uppsala. Jag kommer att jobba heltid ( HELA TIDEN). Jag kommer att bli tvungen att lämna Sam hos en dagmatte på dagarna som kommer att kosta skjortan + att jag inte har hittat någon ännu som jag tycker verkar bra. Jobbet säger en sak och gör en annan. Kommer inte att kunna få ut mina lediga dagar då jag planerat in spelningar runt om i Sverige. Det är tråkig stämning på jobbet och jag kommer jobba HELA TIDEN och inte ha tid med något annat, kommer även bara ha råd att överleva -kul liv? Nej.

Jag börjar fundera på att spendera sommaren hos mamma och pappa istället. Satsa på min musik och kunna göra det jag vill / åka runt å göra mina gig / leva mitt sommarliv som jag älskar / umgås med nära och kära / slippa lämna hunden och bara må bra allmänt.

Är det att ge upp? Ge upp ett jobb som jag lyckats få trots att tiotusen sökt det och ge upp min fina tvåa på Gärdet? Fast jag tycker inte att det är att ge upp. Jag tycker det är att satsa på mig själv och mina drömmar. Mitt liv, mitt val.


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Nej, det är inte att ge upp. Man ska ju göra det man vill göra, annars är det ju inge kul att leva

2009-05-13 @ 20:04:16
Postat av: Anonym

Det är inte att ge upp, jag flyttade hem för jag kände samma sak. Man flyttar inte till stockholm och bara jobbar sen ändå inte har råd att leva! KOMHEM! <3 ..och hunden han vill vara med sin älskade vän! Love u!

2009-05-13 @ 22:10:07
Postat av: Emelie

Det är inte att ge upp, jag flyttade hem för jag kände samma sak. Man flyttar inte till stockholm och bara jobbar sen ändå inte har råd att leva! KOMHEM! <3 ..och hunden han vill vara med sin älskade vän! Love u!

2009-05-13 @ 22:10:53
URL: http://emeliebuvall.blogg.se/
Postat av: Emelie

// Emelie

2009-05-13 @ 22:11:48
URL: http://emeliebuvall.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men fan va många de blev?! haha

2009-05-13 @ 22:13:04
URL: http://emeliebuvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0