tar tag it

Kände att det var dags att ta tag i bloggandet igen.
Har hänt så sjukt mycket den senaste tiden.

Och uppalas julbelysta skyltfönster värmer inte ett dugg i den här decemberdrömmen.
För du finns inte längre och det gör mig så fruktansvärt sorglig.
Och på torsdag är din begravning.
Helt ofattbart.
Joakim, jag saknar dig.



och bilden är från våran första sommar.
jag saknar:

  • att strunta i att gå på fest för att istället sitta hemma och skratta hejdlöst å "bröderna hårdrock" på youtube
  • att lyssna på angel som var våran låt och sjunga med i refrängen
  • att åka skateboard och dricka is te från pressbyron och klaga över hur dyr den var för att sedan konstatera att den var sjukt god och den var värd 19 kronor
  • att bomba på stan och löjligt nog rita hjärtan mellan våra tags
  • att fördriva tid med att dra citat i stil med "suverän bågsträng håkan!"
  • att vakna brevid ditt ruffsiga hår och i vanlig ordning höra hur du klagar över att ha en dålig hårdag, för att sedan låna ut min ny köpta hårspray, få tillbaka den halvfull men fortfarande inte kunna se en minsta skillnad på håret.
  • att mysa framför sunes jul och kunna var enda replik utantill. Och att spola tillbaka för att se snöbollskriget med fru Gunnarsson minst fem gånger i rad, varje gång. 
  • att säga hejdå vid bussen efter en helhelg och sakna dig och längta till nästa gång, för jag visste att det skulle bli en nästa gång.
Nu får jag sakna dig i resten av mitt liv. Ditt skratt, dina ögon, dina händer, ditt vackra leende med sina tillhörande vackra ord, jag kommar att sakna hela dig. Men varje dag ska jag glädjas åt mina vackra minnen med dig, och allt du givit mig. Tack.

Kommentarer
Postat av: maria

Läs den där listan på torsdag

Jag tror jocke sitter där uppe och skrattar och minns allt de där roliga...

2008-12-12 @ 19:24:32
URL: http://tasteofhoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0